En liberal röst

Måndag 3 september 2018

Liberalerna är ett frihetsparti. Vi tycker att människor ska ha stort utrymme att fatta egna beslut och vi vet att du kan och vill ta ansvar för ditt eget liv. Men frihet kan inte bara vara för de starkaste. Därför behöver vi hjälpas åt och betala välfärden tillsammans.

För Liberalerna börjar allt med en bra skola. Det finns inget som förbättrar människors möjligheter mer än en bra skola och inget som rustar Lerums kommun och Sverige bättre för framtiden. Bra skolor är den bästa jobbpolitiken och den bästa integrationspolitiken och det är med kunskap vi kan bekämpa extremism och intolerans.

Men kunskap är inte bara en skolfråga. Med kunskap vill jag och Liberalerna leda Lerums kommun och med personalens kunskap och engagemang vill vi göra skolan, äldreomsorgen och de andra välfärdstjänsterna ännu bättre.

Vi är liberaler och du kan lita på att vi inte kommer att kantra. Vare sig i vänsterdiket eller högerdiket. Vi står stadigt där vi står. I mitten.

Tack för din röst. Den gör skillnad.

Lill Jansson (L), kommunalråd i Lerums kommun