Ronny Johansson

Ledamot Kommunfullmäktige, Ersättare Kommunstyrelsen

Bakgrund

Ronny har alltid haft ett brinnande intresse för samhällsfrågor, framförallt inom skola, äldreomsorg och näringsliv. Att kombinera politiskt arbete med chefskap i det privata näringslivet, har för hans del inte fungerat. Med den erfarenhet som Ronny har fått av näringslivet, resultatorientering, motivation och ledarskap, så tror han sig ha en del att tillföra i den lokala politiken. Livet har gett honom en stor möjlighet och han vill gärna betala tillbaka genom ett stort lokalt engagemang.

Mina hjärtefrågor

En bra skola är den bästa investering vi kan göra för allas vår framtid. Vi måste ha kvalificerade lärare, som också regelbundet får fortbildning i ledarskap. Vi måste följa upp kvaliteten och resultaten. Vi måste ha en organisation som ger möjlighet till en behovsstyrd resurs, när det uppstår tillfälliga problem.

Inget ger mer välfärd än att få flera äldre att hålla sig friska lite längre, viktigt med olika mötesplatser för att få personlig stimulans. Äldreomsorgen skall bygga på respekt för den enskilde, ge god stimulans och livskvalitet. Alla våra äldreboende skall ha varmbassäng när trötta muskler värker, då finns REHAB- träningsavdelning där man måndag till fredag  från 07.00 till 16.00, kan göra sina besök för ett bättre välbefinnande och ett dopp i varbassängen..

Lerum är en pendlarkommun där arbetsresor går till andra kommuner, vi behöver få fler som startar företag i våra olika kommundelar, men också att de företag som finns här kan växa. Vi saknar verksamhetsmark och kontorshus vilket begränsar tillväxten, här behöver vi samverka med alla mark o fastighetsägare för att hitta möjligheter för ökad tillväxt. Fler mötesplatser och nätverk för det lokala näringslivet.

Arbetslivserfarenhet

• Ordförande, NyföretagarCentrum Lerum