Vi liberaler älskar kunskap och det gör vi för att det är den bästa biljetten till ett liv som man styr över själv. Därför sätter vi skolan först. Vi vill ha en hög kvalitet på skolan, från förskolan till gymnasiet. Eftersom kunskap samlas genom hela livet vill vi se en utökad vuxenutbildning i Lerums kommun.

Utan ett levande näringsliv stannar kommunen. Därför vill vi göra det enklar för människor att starta och driva företag. Vi vill även att Lerums kommun ska vara en riktigt bra arbetsgivare, för att ta till vara på den drivkraft och kompetens som finns hos personalen. Vi vill också att arbetsmarknaden ska vara en bärande del av en effektiv integration.

Vi vill att alla invånare själva ska kunna välja i vilken utsträckning de ska delta i Lerums utbud av kultur-, idrotts- och föreningsliv och vistas på våra olika mötesplatser. Det viktigt att vi har olika boendetyper, en omsorg som stöttar när människan behöver den, för att underlätta transport till och deltagande i olika typer av aktiviteter.

Klicka på de blå länkarna/orden ovan för att komma direkt till de olika sidorna för respektive intresseområde, eller klicka på länken nedan för att komma till hela valplattformen i PDF-format.

Liberalernas 100 förslag för Lerums kommun 2019-2022